شهر سرگرمی

شهر سرگرمی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


خطرناکترین شغل های جهان

کارگران دکل های تلفن همراه

این شغل یکی از خطرناک ترین مشاغل به شمار می رود. زیرا شرکت های تلفن همراه تلاش می کنند تا دستگاه های گیرنده خود را در بالاترین نقطه ممکن نصب کنند و این کار باید به دست کسانی انجام شود که در بالاترین نقطه این دکل ها قرار گیرند و مبادرت به این امر کنند. خطر از دست رفتن تعادل و برق گرفتگی همیشه در این کار به قوت خود باقی است.

 

کارگران خطوط برق فشار قوی

علت خطرناک بودن این شغل بر همه عیان است. علاوه بر بالا رفتن از سطح زمین، حفظ تعادل در زوایای مختلف حین کار، آن هم کار با چیزی که خود خطر مرگ را نزدیک می کند. سالانه بیش از 34 نفر از کارگران دست اندر کار در این امر در سراسر دنیا جان خود را از دست می دهند.

 

سیم کش های هوایی

ممکنه اولین بار که این آدم ها رو بالای سیم ها ببینید به چشم های خودتون شک کنید در حالی که واقعا این شغل مخاطره آمیز وجود داره. این آدم ها که تعداد آنها بسیار کم هست، فوق العاده در کارشون تخصص دارند.

 

خنثی کنندگان مین

تا به امروز تشخیص دستی و بدون استفاده از ربات و ماشین بهترین روش کشف مین است زیرا اگر بخواهیم خوش بین باشیم ربات ها 80 درصد مین ها را کشف می کنند و این درحالی است که انسان ها تا 99/6 درصد را کشف می کنند.

 

مسئولین جمع آوری زباله ها

 

این افراد هر روزه می بایست تمام زباله ها را جمع آوری کرده و محل آن را تمیز کنند و هر روزه هم با مواد شیمیایی اسیدی سر و کار دارند. البته اگر خوش شانس باشند و فقط در شهر کار کنند. جمع آوری زباله های صنعتی خطر بیشتری را به همراه دارد. خطر بریده شدن دست و بدن با وسایل تیزی که خود را لابه لای آشغال ها پنهان کرده اند نیز دور از انتظار نیست. البته بگذریم از رانندگانی که نسبت به حضور رفتگران در خیابانها بی توجه هستند و حادثه می آفرینند.

 

کشاورزان و گله داران اسب

هر روز کشاورزان با مواد شیمیایی سر و کار دارند که استفاده نابجای آن و بی تجربگی در لحظه ای کار دستشان می دهد و بسیاری از کسانی که به مراقبت و پرورش اسب مشغولند گاهی با بی توجهی در معرض آسیب اسب قرار می گیرند. شاید لازم نباشد که بگوییم یک ضربه پای اسب به بدن انسان چه می کند.

سقف سازان

 

چیزی که شرایط کار را سخت تر می کند تنها قرار گرفتن در بلندی و جای خطرناک نیست. بلکه این کارگران باید وسایل زیادی را با خود حمل کنند. عجله اتمام کار این کارگران خطر این کار را بیشتر می کند. گرما و گاهی سرما، شرایط نامتعادلی که در آن قرار دارند همه مزید بر علت عجله در کارشان می باشد. در هر صورت یک بی احتیاطی کوچک می تواند حادثه بدی را رقم بزند.

 

رانندگان کامیون‌

اگر شما یک اتومبیل ‌سواری داشته باشید و با آن به سفر بروید خیلی آسان است، هر وقت که احساس خستگی می کنید می توانید در کنار جاده پارک کنید و کش و قوسی به بدن‌تان بدهید، ولی پیدا کردن مکانی مناسب برای پارک کردن یک کامیون اغلب دشوار است. به همین دلیل، رانندگان کامیون ساعت‌ها در یک موقعیت بدنی ثابت رانندگی می‌کنند و فشار زیادی به عضلات و ستون مهره‌هایشان وارد می‌شود. رانندگی در جاده‌های کوهستانی نیز مشکل دیگری است که راننده علاوه بر فشار دادن بی‌وقفه ی پا روی پدال گاز، باید کامیون سنگین را از سربالایی بالا ببرد که این کار فشار زیادی را بر بدن و ستون مهره‌ها وارد می‌کند. به همین دلیل کمردرد و مشکلات دیسک کمر و به دنبال آن فشار روی اعصاب پا و پا درد در میان رانندگان کامیون شایع است و کار وقتی بدتر می‌شود که به این دردهای هشدار‌دهنده توجهی نکنند و چون بیشتر عمرشان در جاده می‌گذرد، از مشورت با یک پزشک کوتاهی کنند.

 

ادامه دارد..........


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: طاهر تاريخ: چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

SHAHRESARGARMY@YAHOO.COM

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

راههای جاویدان شدن

© All Rights Reserved to ahooramazda.LoxBlog.Com | Template By: شهر سرگرمی